A look at management by competences in the training of the future scientific researcher
Abstract
Currently developing and winning competitions has become synonymous with success. The term competence relates to being competent and having competencies. In other words, to compete you have to be competent and to be competent you have to have skills. Most authors tend to understand competencies as abilities, skills, attributes, knowledge and skills, which are formed and manifested in people. Therefore, the word competence is considered to be made up of three fundamental elements: knowledge + skills + attitudes. The study of research competencies is a concern that has received attention from researchers, which is why it is necessary in Research Centers to properly guide and attend to the management of human resources, starting fundamentally from the staff selection process. Based on job skills, achieving successful performance. For the development of this study, the Human Resources Management Model of Diagnosis, Projection and Control is taken as a research instrument. In the following investigation, different techniques were used such as: direct observation, surveys, interviews, documentary review and study of the work environment
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Copyright (c) 2022 Revista CENIC Ciencias Biológicas.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).












